Daily Archives: tisdag, juni 12, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • behaglig förmiddag när tekniken väl fungerade
  • fick oväntad present
  • men snuvad på en bok
  • kom loss lite tidigare i dag
  • långrunda med hundarna
  • mycket pollen i luften
  • bakade brysselkex
  • lite förberedelser inför morgondagen

Nu blir det snart sängen så god natt från mig!

Categories: Uncategorized | 4 kommentarer

På ett nattduksbord nära mig…

 

…låg en stund två böcker som jag hade sett fram emot att läsa.

Men sedan kärvade det till sig…

Jag hade beställ böckerna till vårt skolbibliotek eftersom det är smidigast så och fick dem i går av vår bibliotekarie. Men jag fick ingen lapp om återlämningsdatum så jag loggade in på mitt konto.

Hjälp!

Böckerna var utlånade till mig redan den 23 maj och den ena skulle returneras den 30 maj. Förseningsavgiften var redan 110 Kronor! Vår bibliotekarie hade alltså glömt att säga till mig om böckerna…

Förseningsavgiften ströks så klart  men tyvärr blev jag även av med boken. Fler stod på kö och lånet gick inte att förlänga.  Lite surt minst sagt så det blev till att beställa boken igen…

…och på ett nattduksbord nära mig ligger bara en bok nu.

 

Categories: Uncategorized | 31 kommentarer

Från trevligaste kollegan…

 

…en fin rosa presentpåse!

Bara så där helt oväntat med tillönskan om en glad sommar!

Olika sorters te och god choklad kommer nu att få sätta lite guldkant på tillvaron.

Tror jag smakar en bit direkt…

Categories: Uncategorized | 20 kommentarer

Alla tisdagar…

…kan inte dras över en kam!

Nej, verkligen inte.

I dag ska eleverna förlusta sig vilket kommer att ske utan min direkta medverkan.

Det innebär att trevliga kollegan och jag kan ägna delar av förmiddagen åt att dricka te och småprata samtidigt som vi finns i närheten. Känns hur lyxigt som helst. Därefter kommer det att bli fortsatt utrensning men jag har bara en hurts kvar. Det innebär att jag har gott hopp om att bli färdig i dag.

Något som också känns gott är att vi bara arbetar denna vecka. Vi slipper alltså inställa oss nästa vecka vilket jag nådigt accepterade efter noggrant övervägande ;-)

Sista skoldagen för i år och i morgon avslutning.

Så snabbt ett läsår går!

Ha en fin dag.

Categories: Uncategorized | 30 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare