Daily Archives: måndag, juni 11, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • måndag igen
  • effektivare än effektiv på jobbet
  • extra lång långrunda
  • såg fotboll på avstånd
  • bokade plats på flyget…

…och så var det god natt.

Sov sött!

Categories: Uncategorized | 2 kommentarer

Sådant gillas!

 

Snabb leverans, fraktfritt och gratis retur!

Från Footway.

Dessutom halva priset så jag är mer än nöjd med mitt köp. Kanske lite, lite stora men inte värre än att medehavsvärmen ordnar till det ;-)

Nu blir det hundpromenad men då är det trätofflor som gäller…

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

Categories: Uncategorized | 20 kommentarer

Rent hus…

 

…är precis vad jag har gjort i dag!

Har farit fram som ett jehu och varit effektiviteten personifierad.

Jag har rensat och kastat, tömt skåp och kastat, sorterat lådhurtsar och kastat!

Säck efter säck fylldes med saker som borde kastats för länge sedan men i stället blivit liggande. Så är det när man övertar ett klassrum efter någon annan. En ”någon annan” med en förkärlek för att spara allt! Eftersom jag ska vara i samma klassrum nästa läsår kände jag att nu fick det vara nog!

Så nu är det ordning på torpet igen!

Den enda som muttrade något var ”vaktis” som fick en del säckar att transportera…

…men det bjöd jag på!

Categories: Uncategorized | 15 kommentarer

Jag är bokad…

…för en vecka i Grekland och ett besök hos yngsta fröken!

Slog till i går för då räckte inte isen i min mage längre. Tur var nog det för jag insåg att jag bokat det sista enkelrummet som fanns att tillgå. Visst, jag kunde haft ett dubbelrum och betalat 3000 mer men det hade varit väldigt onödigt!

Så den 30:e juni är det jag som via Landvetter tar mig ner till Grekland och halvön Peleponnesos för en veckas sol och bad. Kanske lite kultur också för Olympia, de olympiska spelens födelseort och Zeus helgedom ligger i närheten…

Bara tre veckor tills jag åker!

Fast om en liten stund bär det av till grannhålan och plikterna.

Ännu är det vardag i allmänhet och måndag i synnerhet!

Ha en fin dag.

Categories: Uncategorized | 35 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare