Daily Archives: söndag, juni 10, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • skaplig sovmorgon
  • goda bullar för vissa till frukost
  • lång långrunda
  • slappade, slappade och slappade
  • rester till middag
  • äldsta fröken åkte hem
  • fattade ett viktigt beslut
  • inget hemarbete…

…vilket bara känns så gott!

God natt från mig!

Categories: Uncategorized | 4 kommentarer

Vi förtar oss…

 

…verkligen inte här hemma!

Tvärtom.

Men en sak är jag nöjd med och det är att jag äntligen tagit bort tjuvskotten från några buskar. Nu ser framsidan nästan anständig ut och jag pausar med det godaste samvetet!

Vissa saker är verkligen sköna att få undan.

Categories: Uncategorized | 14 kommentarer

Yngsta fröken gör allt…

 

…för att så omtänksamt som möjligt lugna sin mamma!

Lägger upp bilder på hopp från klippor och nu senast förevisas den skadade tån i bloggen.

Men den kunde faktiskt varit värre så nu kan jag pusta ut en smula.

Fundera vidare på om jag ska boka eller inte.

Isen i magen ja…

Categories: Uncategorized | 20 kommentarer

Så går det…

 

…när man sover för länge!

Kom inte ur sängen förrän vit tiotiden, sedan skulle hundarna ut men fyra ostbullar kom jag i alla fall över.

Sedan var det slut i affären vilket jag kan tycka är dålig planering. Nu när turisterna börjar strömma till borde det liksom finnas en viss efterfrågan kan man tycka.

Äldsta fröken är i alla fall på besök så därför denna lilla utsvävning. Men innan vår försenade frukost ska hon springa 40 minuter men det tänker jag INTE hänga på!

Nej, jag respekterar till 100% att söndagen är en vilodag. Dessutom har jag för en gång skull inget att förbereda inför morgondagen vilket ger en guldkant som heter duga!

Ha en fin söndag!

Categories: Uncategorized | 20 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare