Daily Archives: onsdag, juni 6, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • liten go’ sovmorgon
  • nationaldag
  • trädgårdsarbete
  • långrunda med hundarna
  • kryss, byk, bök och stök
  • färsbiffar till middag
  • reseplanering inledd
  • lite hemarbete…

…och så var det nästan torsdag!

God natt från mig!

Categories: Uncategorized | 2 kommentarer

Nå…

 

…hur blev det då?

Blev det något traditionsenligt firande med marsch från brandstationen?

Nej, det blev det inte. Avstod helt frivilligt vilket visade sig vara bra.

Jag körde nämligen ner till ICA för att handla ett par saker och mötte där min moster och morbror som bor i stora staden. De hade fått för sig att gå på lilla hålans nationaldagsfirande. De hade gått i halvtid för det var så tråkigt…

För min del blev det långrunda med hundarna och kameran, lite trädgårdsarbete och en omgång småkakor. Precis lagom krävande.

Nu lite tvätt och byk sedan förberedelser inför mogondagen.

Vardagen knackar snart på…

Categories: Uncategorized | 9 kommentarer

Ärligt talat!

Låter det inte lite segt?

”Fira nationaldagen

Marsch från brandstationen kl. 15.30 till Rådhustorget där nationaldagen firas på traditionellt sätt med orkester, körsång och tal.”

Nej, tacka vet jag midsommar som lurar runt hörnet!

Undrar om sommaren lurar där med…

Categories: Uncategorized | 29 kommentarer

Svenska flaggans dag…

 

…blev så vår nationaldag.

Men inte blev den festligare för det. I stället känns det som om dagen saknar den rätta förankringen hos oss svenskar.

Jo, jag vet så väl vad dagen grundar sig på men det verkar inte att räcka. Inte helt i alla fall.

Kanske är midsommarafton den mest äktsvenska dagen som finns och den dag som borde vara vår?

Har ingen aning men så mycket vet jag att det nationaldagsfirande som sker ger i alla fall inte mig den patriotiska känslan som förväntas. Jag känner inte med dagen. Inte än i varje fall. Kanske kan traditioner skapas över tid? Vi får väl se…

Hur som helst så flaggar jag i bloggen och önskar er en fin nationaldag!

Vi ger så klart inte upp utan ger dagen en chans för traditioner tar tid att byggas.

Categories: Uncategorized | 33 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare