Dagsarkiv: lördag, juni 2, 2012

Min morsdagspresent…

…anlände tillsammans med äldsta fröken. I söndags så fick jag en vacker rosa Hortensia som står längst in på terrassen för att inte blåsa sönder. Det hade räckt mer än väl med den men…

…i dag fick jag andra delen vilket var en ny klocka. Kommer att bli perfekt i sommar och helt i min smak! Eftersom det dessutom är sommar nu så blir det invigning direkt!

Om en liten, liten stund ska jag påbörja renoveringsarbetet av mitt yttre. Vi är bjudna på middag till syster min tillsammans med några andra goda vänner. Äldsta fröken som har sin första lediga helg på länge satsar på en hemmakväll här tillsammans med Herr Hund och Miss E.

Kommer garanterat att bli uppskattat!

Kategorier: Uncategorized | 15 kommentarer

Allt väl i Grekland!

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

I alla fall med yngsta fröken vilket räcker långt för mig.

Med den grekiska ekonomin är det dock sämre och jag hoppas verkligen att man lyckas få skutan på rätt köl.

Själv börjar jag så smått fundera på om och när jag ska boka. Men samtidigt tänker jag ha is i magen och försöka komma så billigt undan som möjligt. Tyvärr kan jag inte flyga från Kastrup utan får välja Landvetter eller Arlanda. Känns som en rejäl omväg men jag har helt enkelt inget val.

Visst kan jag flyga reguljärt men…

Nåja, ska inte boka i dag.

Men har börjat fundera så smått…

Kategorier: Uncategorized | 14 kommentarer

Gårdagens caféuppdrag…

…gick alldeles utmärkt!

Jag och en annan medlem ”krängde” hamburgare, kakor, kaffe och läsk som om vi inte hade gjort något annat!

Trots att det blåste kuling och att regnet vräkte ner och det hördes ett lättare muller i bakgrunden var såväl två- som fyrbenta vid gott mod! Den enda som härsknade till var en domare som kom i min väg. Men det sade mer än honom än om oss i caféet…

Tävlandet gick bra och vi kunde trötta bege oss hem vid halvtiotiden. Då kändes det verkligen gott att bara få sjunka ner i soffan!

Så på förekommen anledning blev det sovmorgon i dag.

När jag väl kom ur sängen konstaterade jag att vädret inte var ett dugg bättre men ut skulle vi och ut kom vi! Om någon timme kommer äldsta fröken för att dels lämna min försenade morsdagspresent, dels stanna över natt. Trevligt med så fint besök tycker vi alla här hemma.

Nej, nu måste jag sätta fart med att koppla av!

Ha en fin lördag.

Kategorier: Uncategorized | 12 kommentarer

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • segt att komma upp i morse
  • bra dag
  • så kom mötet
  • mållös men inte ordlös
  • några ärenden
  • kökskommendering på klubben
  • det gick perfekt
  • jag dömer inte någon…

…så resten av kvällen ägnades åt att koppla av. Blev en timme eller så.

God natt från mig!

Kategorier: Uncategorized | 8 kommentarer

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare