Daily Archives: fredag, juni 1, 2012

Lyckades bli ovän

Med en domare trots att jag inte tävlar!

Kvällens bedrift?

Jag säger bara sura gubbar…

Categories: Uncategorized | 27 kommentarer

Har kökskommendering…

 

…i kväll så om en stund är det dags att bege sig.

Min brukshundsklubb ordnar lydnadstävling och eftersom jag inte ska tävla så får jag ansvara för köket i stället.

Det innebär att sälja hamburgare och fika. Förra gången var det väldigt lugnt sedan inträffade ketchupeffekten och jag slet rejält för att hinna med.

Egentligen skulle jag helst vilja stanna hemma men har man lovat så har man. Dessutom bygger verksamheten på att vi frivilliga (läs beordrade) ställer upp och hjälper till.

Miss E får dock stanna hemma. Släppa loss henne i ett kök vore direkt förödande. Vet inte hur mycket ätbart som försvunnit under oklara omständigheter här hemma…

Categories: Uncategorized | 18 kommentarer

Jag väljer att inte kommentera…

 

…dagens möte utan intar ryggläge på soffan i stället!

Undrar om vi har några treo hemma…

Categories: Uncategorized | 10 kommentarer

1 juni…

…och den första sommardagen är här!

I alla fall om man ska gå efter almanackan. Nu vet jag inte vad som gått snett i kommunikationen men temperaturen har helt klart hamnat på efterkälken. 8 grader just nu… Men det ska väl ordna till sig hoppas jag.

Hur som helst så smakar själva ordet sommar sött och gott och årstiden är helt klart min favorit.

Visst kan hösten bjuda på underbart hög och klar luft, vintern på snöns renhet och våren på den ljuva och skira grönskan. Men nej, det räcker inte! Inte för mig utan sommaren blir tveklöst min favorit! Hur man än vrider och vänder på det!

Naturligtvis hänger det ihop med att jag är ledig. Lös och ledig att göra nästan vad jag vill. Sova länge, fastna i brassestolen, doppa tårna i det kristallklara vattnet och kanske byta miljö en vecka.

Så ljuset! De långa kvällarna i juni…

Jag är helt enkelt såld!

Fast än dröjer det några veckor innan friheten är här och en fullmatad fredag väntar idag!

Ha en fin sommardag!

Categories: Uncategorized | 24 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare