Daily Archives: måndag, maj 21, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • tidig uppstigning
  • yngsta fröken åkte
  • fast jag åkte först
  • och det kändes så fel
  • okoncentrerat på jobbet i dag
  • skön långrunda med hundarna
  • lite prat via FB…

…så nu pustar jag ut för dagen.

Är så trött…

God natt från mig!

Categories: Uncategorized | 6 kommentarer

Yngsta fröken…

 

…är framme och man har redan fått en första uppdatering på Facebook!

Finns onekligen många fördelar med dagens teknik :D

Hur som helst så är det skönt att veta att hon är på plats. Då kan man pusta ut en liten smula…

…och ta sig an en omgång tvätt som ska hängas upp. Kanske baka lite småkakor.

Terapi ni vet…

Categories: Uncategorized | 17 kommentarer

27 grader…

 

…knallblå himmel och en gassande sol skulle i vanliga fall få mig att jubla och inta brassestolen med blixtens hastighet.

Men inte i dag.

Känner mig så tom och så låg.

Vet självklart vad det beror på. Inget konstigt alls. Det som däremot förvånar mig lite är att det kändes värre när yngsta fröken åkte i dag än förra gången.

Jag tror jag delvis vet vad det beror på. Dels kunde jag inte vinka av henne, dels vet jag inte vad hon är på väg till. I Egypten hade jag själv varit, visste hur det såg ut och visste vad hon kom till. Tryggt på något vis om nu trygghet kan förknippas med Egypten… Nu känner jag mig helt lost! Genomvarm och lost!

Och tyst är här…

Visst kommer jag att vänja mig, det vet jag. Den enkla sanningen är att jag har inget annat val så punkt slut i den frågan.

Hur som helst så är yngsta fröken framme i Aten och förmodligen på väg med buss till nästa buss. Det kommer alltså att bli en lång resdag för henne och först i kväll är hon framme vid destinationen.

Så slutgnällt och dags att hänga upp tvätten. Bra torkväder om inte annat…

Categories: Uncategorized | 27 kommentarer

Att älska…

…är att unna!

Lilla, lilla hjärtat.

Som så nyss kröp på köksgolvet…

…och som nu är på väg till Grekland.

Efter en mellanlandning hemma från Egyptentiden.

Önskar jag kunde göra som du gör. Släppa alla plikter och förverkliga drömmar…

Mot nya mål!

Jag är så stolt över dig.

Mamma

Categories: Uncategorized | 32 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare