Daily Archives: fredag, maj 11, 2012

Stackars Herr Hund…

 

…stod där så tappert när de rakade hela magen.

Lika tappert stod han där lutad mot mig när de med skalpell tog skrapprov på skrapprov. Yngsta fröken bistod med att hålla undan pälsen så det var tur att vi var två.

Munkorg åkte dessutom på…

…fast det hade inte behövts. Men visst, kändes det tryggare så, så varför inte?

Något besked fick vi inte utan jag fick nöja mig med att betala 805 kronor och invänta ett samtal på måndag. Herr Hund kom där ifrån med en halv köttbulle! Det tyckte han var förbaskat snålt kan jag säga så här oss emellan…

…men en öronmassage från Miss E hjälpte upp det hela.

Men som hans mage ser ut…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Categories: Uncategorized | 32 kommentarer

Mot veterinären…

 

…vilket innebär att Miss E lämnas helt ensam för första gången.

Ingen av flocken hemma…

…och jag undrar hur det ska gå?

Categories: Uncategorized | 12 kommentarer

Nå, vad gjorde vi…

…då igår?

Vad var det som var så viktigt?

Jo, lilla söta rara systerdotter hade avslutning på baletten och ville så gärna att någon av kusinerna skulle komma dit.

Ja, självklart var moster också välkommen men vissa stod något högre i kurs!

Så när plikterna var klara körde jag hem, gick ut med hundarna och hämtade yngsta fröken. Därefter var det dags att köra in till stora staden. En glad överraskning var att vi hittade parkering direkt vilket man verkligen inte är van vid. Visst kostade det en slant men det är smällar som man får ta!

Sedan bänkade vi oss och såg ett dussin små rara och söta flickor utföra bland annat plié, pasé och små söta hopp som jag inte noterade namnet på. Därefter fick barnen lite fika och vi gav vår godispåse för lite belöning måste man få när man jobbat bra.

Sedan körde yngsta fröken och jag vidare till ”Mobban” för lite olika inköp. Jag kom därifrån tomhänt vilket enbart berodde på att jag var för trött. Yngsta fröken fick däremot köpt lite matnyttigt inför resan. Tiden går och den går fort…

…för hon åker om en och en halv vecka. I min egen nedräkningsskål finns det 21 lappar kvar.

Ha en fin fredag!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Categories: Uncategorized | 41 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare