Daily Archives: tisdag, maj 8, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • bra möte på morgonkvisten
  • bra dag på jobbet
  • lagom förvirrande inledning på nya kursen
  • bakad hallon- och chokladmuffins
  • kammade Miss E
  • lite hemarbete…

…och så var tisdagen nästan slut.

Nu mot sängen så god natt från mig!

Categories: Uncategorized | 6 kommentarer

Så där…

 

…helt apropå från trevliga kollegan!

Bara att tacka och ta emot så klart. Så ett litet smakprov därefter…

Nu blir det kamning av Miss E. Skulle jag sedan känna mig sysslolös har jag en trave prov med mig hem…

Det jag saknar är dock energin!

Categories: Uncategorized | 16 kommentarer

Gårdagens kraftiga skalv…

 

…har har i dag följts av mindre efterskalv rapporterar arbetsbloggen.

Läget är förhållandevis lugnt och om en stund blir det kurs för alla inblandade. En kopp te kan bli aktuellt för att ytterligare stabilisera läget…

Categories: Uncategorized | 13 kommentarer

Det enda raka…

…var att ställa sig och baka.

Notera mitt käcka rim!

För min del i alla fall är bakning något av det mest avkopplande som finns efter en jobbig dag. En del ger sig ut och joggar men det kommer aldrig att hända. Andra hamnar på knä i någon rabatt och ger sig på ogräset där. Själv föredrar jag alltså att älta en deg! Förmodligen handlar det om att få göra något praktiskt när det teoretiska håller på att koka över! Vad man sedan väljer spelar ingen roll så länge det ger just avkopplingen. Långpromenaderna med hundarna ger samma effekt.

Så igår fick det alltså bli en omgång hallongrottor som skulle vara så ljuvliga att de smälte i munnen. För att det inte skulle hända så blev det en direkt transport in i frysen.

Därefter råkade jag titta lite närmare på Miss E. Konstaterade att hennes päls var väldigt okammad så hon hamnade på trimbordet. Att jag lyckades knäcka favoritkammen lät inte hindra mig utan en ”pudelkam” fick duga. Sedan var det liksom lika bra att duscha henne också.

Därefter gick min energi över vilket kanske var något av en befrielse men ändå hann jag inte sitta i fåtöljen och länga upp fötterna på fotpallen.

Där satt redan Miss E…

Trevlig tisdag!

Categories: Uncategorized | 45 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare