Dagsarkiv: måndag, maj 7, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • vilket möte
  • vilken dag
  • bakade hallongrottor
  • pälsvård
  • lite Jesus på det…

…och måndagen lades till handlingarna.

God natt från mig!

Kategorier: Uncategorized | 8 kommentarer

Prata om rivstart!

 

Vilken inledning på måndagen och på veckan.

Ur askan i elden minst sagt.

Ordinarie dagordning lades åt sidan och vi inledde med en maratonsittning. Tyvärr ingen konstruktiv sådan och diskussionerna blev också därefter. I sådan lägen är det väldigt skönt att inte vara ansvarig för en verksamhet även om man i sig vet att man har rätt.

Efter ett par timmar kunde jag återgår till mitt men sticker inte under stol med att jag hade tankarna på annat. Tog liksom tid att återfå koncentrationen och dagen blev därefter.

Jag borde helt klart suttit kvar där vid bordet i solen och struntat i plikterna…

 

Kategorier: Uncategorized | 23 kommentarer

Hur gärna…

…hade jag inte suttit här i dag.

Med en filt över axlarna, näsan i en bok och med en kopp nylagat te framför mig.

Bara vara.

Helt kravlöst och i min egen takt.

Skulle någon passera vore det fritt fram att slå sig ner. Hålla mig sällskap en stund. Samtala om allt och inget…

…men nu fungerar det inte så.

Plikterna kallar och måndagen är här igen. I skrivande stund är det 24 skoldagar kvar och jag räknar ner ivrigare än vad niorna gör. För nu när jag vet att jag släpper nuvarande grupp så känns det som om jag inte kan göra det snabbt nog. Jag har lagt ner så mycket ork och energi här att det känns som om ingen finns kvar längre.

Det borde vara en nedförsbacke men just nu bestiger jag ett berg!

Ha en fin måndag!

Kategorier: Uncategorized | 38 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare