Daily Archives: lördag, maj 5, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • hyfsad sovmorgon
  • arbetsledarroll
  • trädgårdsarbete
  • byk och stryk
  • sonen hemma…

…och så god natt på det!

Sov sött!

 

Categories: Uncategorized | Lämna en kommentar

Inte bara Husse…

 

 

….har legat i!

Jag har klippt lite kvistar, slängt icke överlevande blommor och klippt olivträdet!

Men dagens insats var nog ändå att Husse tog bort den knappt meterhöga stubben från vårt plommonträd. Trädet fälldes för en tio år sedan så hos oss är tanke och handling inte alltid ett.

Att husse kom till skott i dag berodde nog mest på att stubben var så murken att den nästan gick att blåsa omkull. Hade vi väntat ett år till hade den fallit för egen maskin.

Nu tar trädgårdsbloggen time out!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Categories: Uncategorized | 29 kommentarer

Trädgårdsbloggen rapporterar…

 

…att Husse tar krafttag!

Går från klarhet till klarhet skulle man kunna säga.

Gräsmattan är klippt, terrassen sopad, tvättning av terrasstak pågår och sedan blir det trädäckets tur.

Själv tar jag en tur till ICA…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Categories: Uncategorized | 20 kommentarer

Tredje dagen utan morgontidning…

…innebar en drastisk förändring!

När jag igår tassade ut barfota för att vittja brevlådan så fick jag tassa in tomhänt. På så sätt slapp jag maila tidningsbärarna för även om ”gratis är gott” så brukar jag göra rätt för mig!

Själv kände jag ingen större tomhet förutom när min mamma ringde och ville avhandla fredagskrysset. En gammal tradition oss emellan…

Yngsta fröken däremot saknade tidningen på studs men vårt tips om en prenumeration föll inte i god jord. Och jag förstår henne. Om drygt två veckor bär det av så vi ser nog tiden an…

Ett tidigt god morgon från mig!

Categories: Uncategorized | 32 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare