Daily Archives: torsdag, april 26, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • rörig dag på jobbet
  • men ändå bra
  • några ärenden på hemvägen
  • fattade beslut 1
  • fattade beslut 2
  • nej, jag ändrade mig inte
  • lite tvätt och byk
  • fick äntligen spegeln på plats
  • bakade schackrutor
  • en del hemarbete…

…och så gick hela kvällen. Bara så där…

God natt från mig!

Categories: Uncategorized | 4 kommentarer

Renoveringsbloggen rapporterar…

 

…att spegeln är på plats!

Så nu kan man äntligen se sig själv i helfigur igen…

…som om det nu skulle vara något upplyftande!

Konstaterade nämligen att i den gamla såg man av någon anledning minst fem kilo smalare ut. Men jag skyller på spegelns runda form. Något med slipningen eller så.

Dessutom var det inte lätt att få upp den på väggen. Några skruvar var i vägen och den nymålade väggen repades men nu sitter den där.

Själv känner jag mig som en pösmunk!

 

Categories: Uncategorized | 16 kommentarer

Jag har…

 

…fattat mitt beslut!

Men nej, det gällde inte en ny handväska som en viss spansk hemmafru antydde utan viktigare saker än så…

Categories: Uncategorized | 12 kommentarer

Jag funderar…

 

…och funderar.

Fram- och tillbaka.

Jag har tänkt på det ganska länge men kan inte bestämma mig. Kommer inte till skott utan får kalla fötter…

Hade bestämt mig en gång men så ångrade jag mig.

Nu vet jag varken ut eller in igen!

Det gillar jag inte…

Categories: Uncategorized | 16 kommentarer

Upprättelsen…

 

…och erkännandet om att det blev bra ändå.

Att kanske var det inte helt rätt mot mig…

…det satt gott.

Så in i helvetes gott.

Ja, ursäkta mitt ordval.

Jag försökte inte prata bort det utan tackade och tog emot eftersom jag visste det var så. Att jag vetat det hel tiden och hur djupt orättvist det var från början.

En skön och viktig personlig bekräftelse för mig.

Inte ”hurra vad jag är bra” utan på ett helt annat plan. Långt mycket viktigare!

Trevlig torsdag!

Categories: Uncategorized | 30 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 39 andra följare