Dagsarkiv: onsdag, april 25, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • kände mig lite piggare i morse
  • men förmiddagen seg
  • fast bra!
  • värmande erkännande
  • storhandlade
  • bakade ”Märtas skurna”
  • allt väl i Köpenhamn med yngsta fröken
  • lite don och fix…

…och sedan kände jag mig fix och färdig!

Redo för sängen och kvällsdosen av näsdroppar.

Sov sött!

Kategorier: Uncategorized | 11 kommentarer

Dagens konstaterande!

 

Kvällarna är för korta…

…och jag hinner inte med vad jag vill!

Kategorier: Uncategorized | 16 kommentarer

Tyckte precis…

 

…att läsåret startade men så sitter jag redan här och beställer kalendrar in för nästa år.

Nya vägar har dessutom öppnat sig!

Ska jag välja den traditionellt gula eller en i häftig neonfärg? Eller kanske en blomsteräng med solrosor på?

Ute ösregnar det förresten…

Kategorier: Uncategorized | 15 kommentarer

En rapport i tre delar…

…får inleda dagen!

Onsdag i dag men det har ni väl koll på. Någon simning blir det inte. Det skulle inte gynna min förkylning på något vis. Kändes nästan som om jag hade lite feber i går.

Och varför inte. Säg den åkomma som kommer lämpligt. Men samtidigt kan man ha det värre. Som svärmor då…

  • Gårdagens röntgen samt läkarbesök visade att handen var bruten på fyra ställen. Operation krävs och det redan denna vecka. Sedan väntar ytterligare gipsning och rehabilitering. Tur att svärmor har fått hjälp och att en vårdplan är uppgjord.
  • Det går troligen att rädda bilder och filmer från yngsta frökens dator. Hårddisken hade inte kraschat utan det var något med förstörda läshuvuden. Där tog mitt tekniska kunnande slut men innebörden av notan förstod jag mer än väl.  Ca 9000 kronor…
  • Renoveringsbloggen är inte den mest effektiva just nu. Dock hoppas jag på att vi ska kunna få upp vår nya spegel och återkommer förhoppningsvis med ett bildbevis under kvällen. Även annat småpyssel återstår och det krävs troligen ytterligare ett besök på IKEA. Eventuellt ska jag bjuda Husse på lunch där. Fyra kuponger har förärats mig. Köttbullar i bästa Lady och Lufsen-stil kanske kan vara något?
För övrigt känns det inte lika tjockt i halsen i dag.

Ha en fin onsdag!

Kategorier: Uncategorized | 30 kommentarer

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare