Dagsarkiv: söndag, april 15, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • sovmorgon
  • oroligt
  • svärmor trillat igen
  • oroligt
  • okoncentrerad
  • inga nya skador
  • en del hemarbete
  • bakade lite (min terapi)…

…och nu blir det snart sängen.

Läget under kontroll. Svägerskan hos svärmor och en trött Husse har lagt sig.

Sov gott säger jag med!

Kategorier: Uncategorized | 6 kommentarer

Borde har rättat prov…

 

…men jag har inte kunnat samla ihop mig.

Det har liksom varit omöjligt att göra något vettigt.

Nu har jag i alla fall kört igång en maskin tvätt och ska försöka ta mig i kragen. Plikterna väntar i morgon…

Husse är kvar hos svärmor och inväntar sin syster så får vi se vad som bestäms. Han tar hur som helst kompledigt i morgon för att få ordning på ett och annat och kunna ta itu med vissa saker.  Lär nog behövas. Sedan hoppas jag på effektivitet men jag vet också att allt inte är så effektivt i stora staden…

Tvärtom så mal vissa kvarnar väldigt långsamt tyvärr!

Kategorier: Uncategorized | 25 kommentarer

Läget är under kontroll!

Ambulanspersonalen som kom konstaterade att svärmor mådde efter omständigheterna bra och hade inte skadat sig. Så något medicinsk skäl för inläggning fanns inte och naturligtvis ville hon inte åka in.

De konstaterade dock att trygghetslarm är ett måste för vem vet när hon trillar igen. Dessutom måste bostaden ses över. Så direkt i morgon bitti kommer Husse att kontakta vårdcentralen för det är tydligen den vägen det ska gå. Personligen tycker jag att någon kunde tagit itu med det redan i dag.

Frågan just nu är bara om vi vågar låta henne sova själv i natt? Hon är väldigt svag och chockad. Det känns väldigt osäkert så förmodligen får Husse eller min svägerska övernatta där.

Vill inte tänka på hur jobbigt det måste varit för svärmor att ligga där på golvet i nästan tio timmar…

Kategorier: Uncategorized | 21 kommentarer

Svärmor svarade inte…

 

…på telefon i morse och vi kände att det inte var rätt.

Grannen gick ner och genom brevinkastet fick hon kontakt med svärmor som hade trillat igen.

Nu är Husse på väg dit i ilfart och allt är mycket oroligt…

Kategorier: Uncategorized | 24 kommentarer

Intressanta nyheter…

…nämnde jag något om för några dagar sedan.

Men mycket mer sagt om dem blev det inte!

Så nu är det dags.

Sonen som studerar i anrika universitetsstaden ringde en kväll. I ärlighetens namn tror man oftast att det gäller en mindre försträckning men så var inte fallet.

Inte denna gång…

…utan i stället ville han berätta att han blivit uttagen till att läsa höstterminen på utländsk ort!

Väldigt roligt naturligtvis men en hel del praktiska men och aber finns. Även några ekonomiska sådana. Men vi jobbar vidare på projektet.

I do I do I do!

Trevlig söndag!

Kategorier: Uncategorized | 42 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare