Dagsarkiv: torsdag, april 12, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • bra dag på jobbet
  • lyckade möten
  • några småärenden på vägen hem
  • tvätt och byk
  • snabbstädning
  • bakade chokladprickar
  • en del hemarbete
  • intressanta nyheter…

…som jag kanske återkommer till i morgon. Men nu…

…sov sött!

Kategorier: Uncategorized | 6 kommentarer

Renoveringsbloggen rapporterar…

 

… att den inte har tagit semester.

Nej, nej!

I stället pågår det planeringsarbete på högsta nivå!

Husse kryper nämligen omkring på golvet i hallen och tar mått. Golvlister och dörrfoder ska inhandlas för att helst komma på plats senare under kvällen.

Arbetsledaren i sin tur avhandlar mentalt viktiga inredningsfrågor samtidigt som en middag färdigställs. Herr Hund håller sig på mattan och gillar läget. Miss E löper fortfarande och på förekommen anledning blir det ingen lydnadsträning i kväll heller.

Frågor på det?

Kategorier: Uncategorized | 25 kommentarer

Sista ordet…

 

…är inte sagt!

Skönt när någon lyssnar, tar till sig och är öppen för andra möjligheter.

Positivt, för så ska det vara.

 

 

Kategorier: Uncategorized | Lämna en kommentar

Jag är inte det minsta förvånad…

…utan har sett  det tidigare på min arbetsplats.

Sett hur vissa personer ikläder sig en chefsroll som de saknar bemyndigande till.

Jag konstaterar också att olika frågor kan diskuteras i storgrupp men det passar inte lika att besluta om dem direkt. Det finns nämligen en risk för att någon inte vågar komma till tals och faktiskt blir överkörd av den anledningen. Inte ok alls utan alla bör få en betänketid och fundera. Speciellt om frågan angår en personligen.

Nu berör det inte mig i någon högre grad utan det gäller en kollega. En kollega som gjorde samma iakttagelser som jag gjort och satte ord på dem.  På ett sätt känns det väldigt bra för jag trodde jag var ensam om att se…

En förändring ska inte ske på någons bekostnad utan av rätt anledning.

Med dessa halvkryptiska rader önskar jag en trevlig torsdag!

Kategorier: Uncategorized | 28 kommentarer

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare