Daily Archives: onsdag, april 4, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • liten sovmorgon
  • kastade skräp
  • storhandlade
  • småhandlade
  • inköp på IKEA
  • efterarbete hemma…

…så nu är man liksom mör igen!

God natt från mig!

Categories: Uncategorized | 10 kommentarer

Renoveringsbloggen rapporterar…

 

…att en expert anlitats så att nätverk och annat ska fungera planenligt.

Categories: Uncategorized | 14 kommentarer

Renoveringsbloggen rapporterar…

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

…två  iakttagelser:

  • allt tar längre tid än vad man tror
  • en stundande storhelg hindrar inte folk från att besöka IKEA

Jag inledde med att köra till tippen och kasta lite emballage och saker som rensats ut. Därefter fortsatte jag till stora butiken där det precis som väntat var gott om folk. Värre var det dock med min inspiration så jag tror inte att denna påskhelg kommer att gå till historien som en kulinarisk sensation. Men vi behöver inte gå hungriga i alla fall.

Väl hemma stuvades allt in och sedan anslöt yngsta fröken för en tur till IKEA. Vi tog ”bakvägen” som alltid är smidig och bra. Fast idag blev den en senväg eftersom den var avstängd på grund av vägarbete. Nåja, matta, lampa och ett golvskydd inköptes innan vi hastade vidare till Bauhaus.

Renoveringsbloggen kan nämligen meddela att en styck grå fondvägg har utgått medan en röd får vara kvar och bara målas om. Barnen gick i taket när vi inte skulle ha kvar det röda som är alldeles perfekt till golvet. Så får det alltså bli.

Flexibilitet ni vet…

Så var klockan halv sex på det och vad hände med onsdagen?

Categories: Uncategorized | 20 kommentarer

Så här långt…

…har lovet inte direkt inneburit någon avkoppling men samtidigt så hade det varit sju resor värre om jag jobbat.

Någon simning blev det i alla fall inte i dag. Orkade inte sätta klockan på ringning utan föredrog att bli väckt av hundarna vid åttatiden. För just där tycks de tröttna på ett tyst hus och kräver att antingen Husse eller Matte gör dem sällskap.

I dag föll morgonrundan på min lott och någon vårvärme att tala om var det inte.  Men ut kom vi…

Nästa punkt på dagordningen för min del är storhandling. Kommer förmodligen att vara knökfullt i butikerna men säkert ännu värre i morgon. Lika bra att få det avklarat liksom…

Onsdagen är här!

Categories: Uncategorized | 25 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 39 andra följare