Daily Archives: tisdag, april 3, 2012

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • vaknade tidigt
  • lite efterarbete
  • inköp av golvlister och annat
  • slit och släp
  • slit och släp…

…men ändå är vi inte klara. Bara sjukt trötta för att citera någon yngre.

Så god natt från mig!

Om jag orkar släpa mig till sängen…

Categories: Uncategorized | 4 kommentarer

Renoveringsbloggen rapporterar…

 

…att dörrvakt är anställd!

Komplicerat monteringsarbete får inte saboteras.

Categories: Uncategorized | 24 kommentarer

Jag satsar på att vinna…

På en toalett nära dig.

…en miljon eller något annat hos Afrodite!

Hon ordnar nämligen en tävling med anledning av att inlägg 2222 är publicerat! Om det nu skulle imponera på någon…

Nej, kom igen när du är uppe i 6413 ;-)

Categories: Uncategorized | 12 kommentarer

Den som söker…

 

…hon finner.

I alla fall om man heter äldsta fröken och tar en långpromenad längs med stranden.

Själv har jag letat och letat men bara hittat smågrus. Detta måste vara ett  lysande exempel på verklig nybörjartur!

Categories: Uncategorized | 24 kommentarer

Renoveringsbloggen rapporterar…

 

 

…att golvet snart är klart.

Nästa punkt på dagordningen blir inköp av golvlister samt dörrfoder. Därefter ska två skrivbord moteras och övriga möbler ställas på plats.

Något säger mig att eftermiddagen kommer att bli körig…

…även för arbetsledaren!

Categories: Uncategorized | 12 kommentarer

Precis som vanligt…

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

…så vaknade jag i svinottan.

Kunde inte somna om hur jag än försökte!

Irriterande som sjutton för hade det varit en vanlig arbetsdag så hade det gått hur bra som helst. Men nej, inte idag.

Däremot så finns det två andra som sover som bedövade och då menar jag inte äldsta och yngsta fröken! Herr Hund ligger i biabädden och Miss E i soffan. Husse ligger på golvet för att få ihop en besvärlig skarv och själv funderar jag på om jag ska orka stryka den nytvättade gardinen.

Ja, en yvig gest från svärmor gjorde att det blev en del efterarbete…

Trevlig tisdag!

 

Categories: Uncategorized | 21 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare