Daily Archives: söndag, april 1, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • liten sovmorgon
  • lite slit och släp
  • IKEA och inköp
  • fisk är alltid gott
  • förberedelser inför morgondagen och på den vägen är det…

…så god natt från mig!

Categories: Uncategorized | 8 kommentarer

Det borde vara förbjudet…

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

…att ha provsmakning av gräddbullar på IKEA.

I vanliga fall är jag principfast och har karaktär men just gräddbullar är jag väldigt svag för. Därför slog jag till och tog två. Ja, vad då? Att gratis är gott vet väl alla ;-)

Men om man bortser från den lilla utsvävningen så gick det bra. Visserligen köpte vi inte skrivbordet som vi valt ut vid ett tidigare besök. Nej, nej. Yngsta fröken gjorde oss uppmärksamma på ett annat bord som var mycket snyggare så det fick det bli. Dessutom blev det en annan stol också.

Någon matta blev det däremot inte för vi hade glömt att mäta golvytan. Därmed fick lampan också anstå eftersom den ska ha samma färg.

Så det bli en sväng till i vecka och inte mig emot…

Categories: Uncategorized | 28 kommentarer

Renoveringsbloggen rapporterar…

 

…att taket är målat två gånger och väggarna en gång.

Husses rygg är inte samarbetsvillig men det går i alla fall. Så här långt är kanske säkrast att tillägga.

Medan färgen torkar kör vi till stora staden och IKEA. Nytt skrivbord och skrivbordsstol ska inköpas. Så en ny matta och en fönsterlampa. Husse råkade slå sönder den gamla vilket jag tog med  största fattning!

Categories: Uncategorized | 24 kommentarer

Jag lider verkligen…

 

…med yngsta fröken i dag.

Tror jag hade blivit tokig om det gällt mig.

Inte bara tror, jag vet!

Datorn har lagt av och hon hade inte hunnit säkerhetskopiera alla sina bilder från Egypten. Sonen har försökt och Husse har försökt.

Hur det här slutar återstår att se…

Sämre än det sämsta aprilskämtet.

 

Categories: Uncategorized | 30 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare