Dagsarkiv: onsdag, mars 14, 2012

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • segt att komma upp i morse
  • full rulle på jobbet
  • storhandlade
  • långpromenad
  • lite hemarbete
  • bakade kanelkakor…

…och så var onsdagen en del av historien!

God natt från mig och sov sött!

Kategorier: Uncategorized | Lämna en kommentar

Blev påsen…

…eller innehållet fel?

Är jag nöjd eller inte…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kategorier: Uncategorized | 20 kommentarer

Checkat in på Willys!

Eller nej.

Nu är det bloggen och inte FB men jag är i alla fall på väg snart.

Kyl och frys behöver fyllas, skåpen känns tomma och inget gott finns kvar. Visst överdriver jag kanske en smula men det är helt klart hög tid för storhandling.

En inköpslistlös sådan så jag tänker verkligen bejaka min spontana sida!

Något säger mig att det blir en dyr eftermiddag…

Kategorier: Uncategorized | 18 kommentarer

25-årsmiddag…

…blev det för oss igår.

Minus Husse förstås som fick stanna hemma och livnära sig på vatten, te och buljong.

Vi andra fick njuta av laxfilé som serverades med sparris, ärtor, spenat, hemlagat potatismos och två olika såser. Mmmm… Så gott det var!

Fast rätt ska vara rätt. Vi började med rotfruktschips och bubbel i glaset. Till efterrätt blev det en underbar kladdkaka som var fylld med hallon och toppad med chokladfrosting. Så vispgrädde och färska hallon som dekoration.

Jag säger bara sommar! För precis så smakade det. Godis och nötter var inte fel heller. Dessutom frångick jag inte min kost helt utan det blev en kompromiss ;-)

Presenten då?

Jo, det blev en stor stilren klocka med läderarmband. Precis som det stod på önskelistan!

Strax efter nio körde yngsta fröken och jag hem för då var jag så trött att det inte var sant. Vi får alltså se till att bli mer långvariga på lördag då det riktiga firandet går av stapeln. Förhoppningsvis kan Husse hänga med då också.

Ha en fin onsdag!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kategorier: Uncategorized | 32 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare