Dagsarkiv: fredag, mars 2, 2012

Kan man äta oxfilé tre dagar i rad?

 

Ja, det går alldeles utmärkt. I alla fall om man gjorde som jag och helt missbedömde åtgången till funduen.

Det överblivna fräste vi upp och åt igår tillsammans med olika såser. Hur gott som helst! Idag åkte sista biten fram från frysen. Den visade sig räcka till fyra skivor som blir middag till mig och yngsta fröken. Bakad potatis och Jensens favoritsås till. Sallad så klart, grön sparris och ett glas vin får komplettera. Sämre rester kan man verkligen ha råka ut för!

Husse har nämligen åkt till stora staden. Tillsammans med sonen, äldsta fröken och hennes pojkvän ska de gå på konsert. De ska se ”Killer queen” på Konserthuset men innan dess dinerar de tillsammans i nya lägenheten. Eftersom Queen inte är mina absoluta favoriter så avstod jag.  Men recensionerna är fina:

”Vinnare av utmärkelsen – ”Worldwide Tribute Band Of The Year”  En Queenshow på högsta nivå! Vi har inga körer, ingen blåsorkester. Vi har bara QUEEN som det var när QUEEN uppträdde. Autentiska instrument, samma scenbyggnad, samma ljus. Vill du se THE REAL QUEEN skall du se KILLER QUEEN med Patric Myers från London, så nära ett QUEEN – LIVE performance du någonsin kommer. Trots att Queens karismatiska sångare, Freddie Mercury gick bort redan 1991 och att Queen som band upphörde 1995, så lever deras musik kanske mer än någonsin.”

Själv tänkte jag se filmen ”Cornelis” helt i min ensamhet. Yngsta fröken ska träffa kompisar.

Mycket att ta igen…

Kategorier: Uncategorized | 17 kommentarer

Har folk inget vettigare att göra…

…en fredagseftermiddag än att ranta i affärer?

Kanske dags att ansluta sig till den nya tekniken…

Kategorier: Uncategorized | 27 kommentarer

Fredag igen…

…vilket är perfekt!

Efter två intensiva dagar är jag redo för helgen.

Känner mig just nu enormt tacksam för att jag bara arbetar halv dag idag. Hela kroppen är liksom trött. Hänger inte med riktigt utan går på halvfart. Men visst, det har varit två mycket, mycket bra dagar på alla vis! Glada dagar.

Med tanke på att Husse är ledig och ska ut på riktigt trevliga saker i kväll så hoppas jag att han kompenserar mig med att ha städat när jag kommer hem. Minsta man kan begära med tanke på att jag ska storhandla idag. En fredag!

Ingen ordning på rutinerna!

Men en sak är säker, denna helg ska jag bara koppla av och rätta nationella prov.

En märklig kombination men det är den bistra verkligheten!

Ha en fin dag!

Kategorier: Uncategorized | 34 kommentarer

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare