Daily Archives: torsdag, januari 26, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • uppe i svinottan
  • tandläkaren lika tidigt
  • dyr historia men det gick bra
  • lagom bra dag på jobbet
  • slöaste kvällen på länge…

…och nu blir det sängen!

God natt från mig!

Categories: Uncategorized | 8 kommentarer

Jag överlevde…

 

…vilket jag väl i och för sig hade räknat med.

Kom hyfsat lindrigt undan. Med betoning på hyfsat. Undersökning, röntgen, två hål och en rejäl omgång tandsten som måste bort.

5300!

Bedövad i halva käken och sluddrar klädsamt.

Varsågod och skölj!

Categories: Uncategorized | 42 kommentarer

Jag ser inte fram emot…

.

…dagens tandläkarbesök.

Jag ser inte fram emot att vara hos tandläkaren 7.00.

Men det blir inte bättre av att gå och vänta hela dagen. Tvärtom är det lika bra att få det avklarat. När man liksom inte har något val och det har inte jag.

Jag kan inte lura mig själv och säga att biten av plomben inte är borta. Jag kan inte längre bortse från den isande känslan i några tänder. Vet så väl att det inte blir bättre av att vänta. Vet så väl att jag borde gått tidigare…

…men nu är det som det är med den saken. Jag får köra med ”bättre sent än aldrig” och hoppas att högre makter är på min sida. För inte nog med att jag avskyr att sitta där i stolen, det blir säkert hur dyrt som helst!

Ärligt talat är jag rejält avis på människor som nästan aldrig har hål i tänderna trots att de äter sötsaker. För min del spelar det ingen roll hur mycket jag gnor, gnider och fluxar!

Hållna tummar mottages med stor tacksamhet!

God morgon!

Categories: Uncategorized | 14 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 39 andra följare