Daily Archives: tisdag, januari 24, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • segt i morse
  • men en bra dag på jobbet
  • fastnade i en bok
  • fastnade med en iPad
  • bakade skurna chokladkakor…

…och insåg sedan att det var dags för sängen. Eventuellt simning i morgon. Vi får se.

Sov sött!

Categories: Uncategorized | 13 kommentarer

Först ett kort möte…

 

…sedan hoppas jag hinna med att bekanta mig med min iPad.

Inte någon betungande arbetsuppgift direkt…

Sedan konstaterar jag bara att lufttorkad skinka som sett sina bättre dagar smakar gräsligt illa.

Apropå något helt annat…

Categories: Uncategorized | 29 kommentarer

Om en viss bok…

    

…inte håller måttet innehållsmässigt så vet jag en som ligger pyrt till!

Sitter löst på tronen skulle man kunna säga…

…för tack vara eller på grund av (återstår att se vilken formulering som passar bäst) Decdia så beställde jag igår boken Medinans juvel.

Äh, ärligt talat är det ingen ko på isen för jag hittade böckerna på bibblan och tog bort min order nu i morse. Blev plötsligt lite ekonomisk av mig ;-)

När jag ändå var i farten passade jag på att även reservera Min mamma är en persisk prinsessa. Den handlar om en flicka som adopteras från Iran och återfår kontakten med sin biologiska mamma och familj. Boken handlar också om att som adoptivbarn hamna i ”fel familj”.

Tänker förflytta mig till Österlandet ett tag framöver. I alla fall litteraturmässigt sätt. Men inte riktigt än för Zlatan håller mig kvar på hemmaplan ännu ett tag. Men vad gör väl det…

Trevlig tisdag!

Categories: Uncategorized | 21 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare