Daily Archives: fredag, januari 20, 2012

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • bra dag på jobbet
  • några småärenden
  • rejält fyndande
  • långrunda i sol vilket inte var i går
  • lite oroande besked
  • soffan och På spåret…

…där rätt lag vann. Vissa människors skratt orkar jag bara inte med tyvärr…

God natt från mig!

Categories: Uncategorized | 2 kommentarer

Allt är egentligen eons fel!

 

Med tanke på hur dyr elen är för oss konsumenter så bestämde vi oss för att sänka inomhustemperaturen med någon grad. Husse är den som knorrat mest men lydde order.

Dagtid är det inga problem men på kvällarna, när temperaturen legat på 18,8 grader i sovrummet, har jag frusit ganska rejält. Antingen höjer vi värmen eller så köper jag en pyjamas blev min slutsats. Helst en riktigt varm och go’ i flanell.

Så efter jobbet körde jag till lilla gallerian för att gå på pyjamasjakt. Hittade ingen i flanell men väl en silkig historia till det facila priset av 75 kronor. Rea på rean och så halva priset på det…

Sedan råkade jag passera MQ…

…som erbjöd 70% i rabatt.

Jag säger inte mer…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Categories: Uncategorized | 25 kommentarer

Eftermiddagen som började så bra…

 

…förbyttes genom ett telefonsamtal plötsligt till oro.

Categories: Uncategorized | 12 kommentarer

Here we go!

Den gottaste dagen är här.

Fredag igen och ganska okej att stiga upp.

Har sovit som bedövad i natt men det var väl all frisk luft i går som tog knäcken på mig. För nog sjutton var det friskt!

Först regnade det friskt, sedan blåste det friskt och avslutningsvis så snöade det friskt. Så pass friskt att hundarna inte var ett dugg roade av att träna eller kanske var det vår brist på entusiasm som smittade av sig. Det finns liksom en gräns när det bara blir jobbigt. Så efter en snabb fika begav vi oss hemåt med order om att träna flitigt…

Idag arbetar jag till tolv och sedan tänkte jag försöka komma iväg hem och göra absolut ingenting. Sådant kräver planering och strikt disciplin så nu gäller det att koncentrerar sig…

Trevlig fredag!

Categories: Uncategorized | 29 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare