Daily Archives: måndag, januari 2, 2012

Den 3: e är här…

…och resväskan är nästan packad och klar.

Yngsta fröken och jag har ätit pizza för andra gången i dag. Eller i går rättare sagt. Övning ger i alla fall färdighet och gott var det.

Sedan fick jag se filmen från deras julshow. Imponerande precis som vid nyår.

Nu har den unga damen knoppat in, jag ska snart stänga ner och förpassa ”Rut” till resväskan och sedan blir det sängen för min del med.

Hoppas sedan på att piloten sovit gott så att jag får busa med två vetefärgade senare i kväll!

God natt och god morgon

Categories: Uncategorized | 17 kommentarer

Tanken var väl god…

 

…men att skicka ett paket med ett innehåll värt över tusenlappen visade sig vara allt annat än klokt.Yngsta fröken ombads att betala 650 kronor i tullavgift men på min och hennes egen inrådan så valde hon att avvisa paketet.

En nöjd och trevlig gäst som i all välmening hörde av sig. Men rätt blev liksom fel. Eller i alla fall väldigt dyrt.

Annars en härlig dag på stranden. Blåaste himlen, varmare i vattnet, nygräddad pizza, kall cola men en stor dos med vemod. Hur gärna hade jag inte stannat en vecka till men som Skatan skrev ”underbart är kort”. Dessutom hade det inte blivit lättare att åka då.

På den vägen är det. Yngsta fröken som ”sovit middag” i mitt rum duschar nu. Sedan ska vi äta tillsammans innan vi tar oss an kvällen. Ser på ”Olympia” eller bara spelar lite yatzy i lobbybaren. Vi får se…

Trevlig kväll önskas från Makadi och Saraya!

Categories: Uncategorized | 6 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare