Daily Archives: söndag, januari 30, 2011

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • sovmorgon igen
  • inget vettigt gjort
  • vilket kanske var vettigt ;-)
  • långrunda med hundarna
  • filminspelning halva kvällen
  • förfrågan om resa till Barcelona
  • en del hemarbete…

…och så var söndagen slut!

God natt från mig!

Categories: Uncategorized | 4 kommentarer

Söndagspromenad

Categories: Uncategorized | 36 kommentarer

Det är gott…

…att vara bortbjuden. Att sätta sig till dukat bord. Bli serverad god mat och dryck. Samtala om allt och inget och skratta tillsammans!

Sitta och titta mot den upplysta torson som finns i blickfånget. Ett nytt landmärke i staden men ändå som om den alltid funnits där. Mina hemtrakter, gatan jag vuxit upp på och nu också äldsta frökens och sonens kvarter.

Ska vi någon gång flytta tillbaka till stora staden så vet jag precis var jag vill bo. Trots att vi lämnade den för tjugofem år sedan så känner jag mig fortfarande hemma.

-Tänk, vi har bott i denna lägenheten i fyrtiosex år! konstaterade min moster och tillika fadder som vi var hembjudna till i går. Min morbror såg nöjd ut så nog måste de trivas. Och jag förstår dem men ändå så känns det hisnande att så många år gått…

…för plötsligt kändes det som om det var alldeles nyss min kusin och jag lekte på gården, sprang i källargången och klättrade på garagetaket. Men så var det naturligtvis inte!

Däremot var det en trevlig kväll.

Nu är söndagen redan här så jag önskar alla en trevlig sådan!

Categories: Uncategorized | 34 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare