Daily Archives: söndag, januari 9, 2011

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • uppe tidigt
  • men somnade om och sov länge
  • perfekt lat söndag
  • lite förarbete
  • några maskiner tvätt
  • väldigt halt…

…men vi har stått upprätt så nu är det dags för ryggläge.

Sov sött!

Categories: Uncategorized | 9 kommentarer

Mina triviala behov…

…var det tyvärr  ingen som hörsammade så någon ostbaguette eller något annat nybakat blev det inte.

I stället fick det bli gammal skåpmat vilket förmodligen blev betydligt nyttigare.

Om det blev godare låter jag vara osagt ;-)

Categories: Uncategorized | 26 kommentarer

”Baggins the Boggins”…

…”Higga da Pigga”, ”Lörscha da Börscha” och ”Ella da Pella”

Hur larvig låter jag inte när jag kallar på hundarna? Men strunt samma, kärt barn har många namn.

Tänk bara på sonen.

”Möffe”, ”Lille Olle”, ”Lillebror” eller ”Ruskige Rutger”

Yngsta fröken kallades ”Nasse-polaren” vilket berodde på hennes enorma kärlek för Nalle Puh.

Äldsta fröken då?

Tja, ”Fröken Flebbing” för att hon alltid flebbade, vilket betydde grät.

Svammel, svammel!

Men ibland får man koka soppa på en spik! En sådan dag är det i dag. Jag tror jag städade ut alla vetttiga tankar igår. Vi gjorde rent hus och det bokstavligt talat.

Om någon ville köra ner till ICA da PICA  och köpa en ostbaguette så tackar jag inte nej ;-)

Trevlig söndag!

Categories: Uncategorized | 33 kommentarer

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • sovmorgon
  • crash dump
  • julen åkte ut
  • crash dump
  • crash dump
  • halkade runt på en prommenad
  • det sista av julen rök
  • halkade runt igen…

…så nu är det Husses tur. Rena livsfaran att bege sig ut! Varför är vintern aldrig lagom?

God natt från mig

Categories: Uncategorized | 6 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare