Daily Archives: lördag, januari 8, 2011

Är jag nöjd eller är jag nöjd!

Med gemensamma krafter (av någon anledning har Husse ansett sig befriad från denna aktivitet de senaste fem åren!) har vi nu fått ut julen ur huset.

Allt är undanplockat, dammat, nerpackat i lådor och lådorna har redan kommit ut i förrådet! Hela bottenvåningen är städad, fönsterna putsade invändigt och golven våttorkade. Jepp, ni hör hur effektiva vi varit! Vilka husmostrar ;-)

Just nu finns det bara en sak som stör mig och det är gardinerna i köket. Strikta vita panelgardiner med ett svart mönster på. Knappt ett år gammla och inte helt billiga i inköp. Innan jul tvättade jag dem enligt konstens alla regler (jag menar hur svårt kan det vara?) och vek ihop dem. I dag strök jag dem och såg verkligen fram emot ljusare färger i köket. In med våren och så!

Men gardinerna hade krympt! Det där med längden kunde jag stå ut med men att de även krympt på bredden och dessutom krympt ojämt är lite mera problematiskt. Det innebär att den ena gardinen hänger rejält snett och det stör mig när det blir fel i symmetrin. Till och med Husse tycker att det är snett och då har man verkligen lagt ribban…

När jag ändå gnäller en smula så håller min stationära dator på att stänga av sig titt som tätt! ”Crash dump” och blå skärm är liksom ingen hit alls. Som väl är har jag min bärbara så strandsatt blir jag inte men självklart är det irriterande spm bara den. Datorn är inte speciellt gammal heller och har garanti kvar men frågan är om felet ligger i någon programvara… En utmaning för Husse!

Så är jag nöjd eller är jag nöjd?

Båda delarna ;-)

Categories: Uncategorized | 41 kommentarer

I dag åker den ut!

Vare sig den vill eller ej.

Med huvudet före och utan pardon!

Julen är slut även om Knut fortfarande ligger och trycker i bakgrunden.

Trevlig lördag!

Categories: Uncategorized | 31 kommentarer

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • upp kommer man alltid
  • dagen var bra
  • god lunch
  • tråkigt besked
  •  bra eftermiddag
  • skum middag till middag…

…men av lite kan man göra mycket vilket också kan bli bra!

God natt från mig!

Categories: Uncategorized | 3 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare