Daily Archives: fredag, januari 7, 2011

Som ett ordentligt träningspass!

Skönast när det är över ;-)

Så skulle man kunna beskriva denna arbetsdag som faktiskt blev helt ok. Mitt nuvarande arbetslag är en fröjd att arbeta i. Vi är effektiva, hjälpsamma och har högt i tak. Trots många krävande uppgifter hann vi också med att skratta en hel del vilket sällan är fel.

Med risk för att sticka ut hakan så måste jag säga att det i bland är lättare att jobba tillsammans med män. Det är naturligtvis en generalisering men jag hävdar ändå att  det blir en bättre balans i arbetslaget om båda könen finns representerade.

När det gäller min bekant så är det cancer och det blir operation om drygt en vecka.

Categories: Uncategorized | 25 kommentarer

Fel på systemet!

I alla fall värmesystemet gör att jag tillbringar dagen i ett kylskåp. Tack och lov är jag inte speciellt frusen av mig men det finns gränser. Även för mig…

På pluskontot då denna första arbetsdag?

Vi blev bjudna på lunch vilket passade perfekt. Hade nämligen glömt det här med matlåda eftersom det var lite segt i morse. I vanliga fall kan jag mycket väl hoppa över lunchen men just på jobbet så slår min matklocka om direkt och magen börjar kurra vid elvatiden. Nästan lite löjligt hur snabbt man anpassar sig.

Categories: Uncategorized | 28 kommentarer

Så var det med den saken!

Jullovet 2010 är nu över och det är dags för mig att återvända till plikterna. I ärlighetens namn känns det en smula segt även om jag trivs med mitt jobb. Men så är det varje gång. Fast efter en dag är allt som vanligt igen vilket väl egentligen är ganska så befriande och skönt! Vardagen är liksom den största delen av livet och gillar vi inte den är det problem. Sedan kan man klart ändå ha sina drömmar…

Men jag klagar inte utan i dag tänker jag på en vän. En vän som ska få besked om det är bröstcancer eller inte. Oddsen är väl inte så bra men jag håller ändå min tumme. För vem vet…

Nu är det två hundar som vill ut och då är det bäst att hänga på.

Trevlig fredag även om det känns som måndag.

I alla fall för mig.

Categories: Uncategorized | 35 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare