Daily Archives: tisdag, december 21, 2010

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • vaknade till massor med nysnö
  • ok förmiddag på jobbet
  • under eftermiddagen slet jag som ett djur
  • men allt blev klart
  • köpte några julkort och sista klappen
  • oväntat samtal
  • lagom pigg…

…så jag undrar vad det ska bli av det här.

Tidigt god natt från mig.

Categories: Uncategorized | 8 kommentarer

Är jag matt eller är jag matt?

Ja, det är jag.

Totalt slut just nu…

Dessutom har jag lovat återkomma till Husse med vad jag önskar mig i julklapp. Men inte kommer jag på något. Jag som i stan kan hitta det ena efter det andra har inte en vettig tanke i huvudet!

Vet knappt vad jag heter…

Nej, nu får jag strama upp mig och det rejält!

Categories: Uncategorized | 26 kommentarer

Ja, de passade!

En som verkligen vet att koppla av!

Handskarna som jag beställde från ellos kom i går. De passade som sagt, ser inte så tokiga ut alls men…

…inte sjutton är de varma!

Så jag fryser lika förbaskat om mina händer och inser helt att det är tumvantar som gäller. Tumvantar i mocka med pälsfoder som det fanns på den gamla goda tiden. Sådana tumvantar som inte tycks finnas nu. I alla fall har jag inte lyckats hitta några men får väl leta vidare. Var har jag tyvärr ingen aning om bara… Så på vantfronten är jag i dagsläget tillbaka på ruta ett.

På jobbfronten är det tvärtom. I dag är det den sista vanliga arbetsdagen innan det är avslutning i morgon. Hur gott som helst så det är inte utan att jag längtar. Dessutom tänkte jag försöka med något som jag inte alltid lyckas med nämligen att bara koppla av under ett lov. I Egypten gick det galant och veckan blev en riktig energikick men på hemmaplan är det inte lika lätt.

Kanske är det solstolen som saknas ;-)

Drygt 10 cm nysnö gör i alla fall att dagen måste inledas med skottning om jag vill få ut bilen!

Suck är bara förnamnet…

Trevlig tisdag!

Categories: Uncategorized | 44 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare