En sammanfattning…

…får inleda denna dag för det känns som om jag har några säckar att knyta ihop.

När det gäller vårt paket på villovägar dök det upp i går. Yngsta frökens insidertips visade sig stämma så visst var det Husses paket. Men vart aviseringslapp och annat tagit vägen och varför rutinerna inte fungerade har vi ingen aning om. Några timmar efter yngsta frökens lyckade spaning fick Husse ett mail om att det fanns ett paket till avhämtning. Så nu kan vi njuta av god choklad, gott kaffe och te. Förhoppningsvis går det bättre nästa gång för alla förjänar väl ändå en andra chans.

Förmodligen är allt som det ska med min telefon. Något sms fick jag inte men ett besök på hemsidan och mitt konto visade på att allt såg normalt ut. Förhoppningsvis är det så också. Men vem vet. Man är väl luttrad…

Så över till hundarnas nya leksak. Den inköptes för en vecka sedan och skulle vara mycket tålig och klara av tuffa tag. Miss E har inte fått leka med den själv utan vi har aktiverat henne men så hände något. Det ringde på dörren. Trevligt besök av min svägerska som skulle hämta en parfym som vi köpte på Kastrup. Lite småprat hit och dit. Inte så många minuter alls och så plötsligt!

Så var det med den saken.

Ha en finfin fredag!

Categories: Uncategorized | 38 kommentarer

Post navigation

38 thoughts on “En sammanfattning…

  1. Så var det med den saken … Jag behöver inte veta märket alltså … För väl hitta på nåt annat åt StinaFina till julklapp :-)

    Ha det …

    Kram!

    PS Jag har också haft ett paket på villovägar på väg till mig. Nu har det dykt upp … hos avsändaren. ”Börja om från början … ” Hon skickade paketet i mitten av oktober … DS

    • Fast leksaken finns i tre starkare varianter men i ärligjhetens namn så vet jag inte om det hjälper! Miss E är som en konservöppnare ;-)

      Då ska jag inte klaga över vårt paket…

      Kram

  2. Hahahha Godmorgon Znogge…Tack för dagens första skratt. Lille hunds leksak blev enögd i rask takt Tålig sa Bill tålig var ordet sa Bull hahha…Det var ju bra att ert paket kom till rätta ialla fall Så ha nu en riktigt bra fredag med dig!

  3. Sören, jag som gissade att den skulle hålla tills onsdag! Buhu! Men hade hon fått leka med den själv så…
    Skönt att det löste sig med kaffet och att det flyter på som det ska nästa gång ni beställer!

  4. Dessa hundleksaker är ofta av jättedåliga kvalitéer vilket känns lite som lurendrejeri, säger dom att det ska palla hundarnas vilda lek så ska det göra det i varje fall, åtminstone mer än 5 minuter…
    Kram

  5. jättefin blogg :)

  6. Sv: Fast nu sa de ju bara en vecka till oss med… eller nja, åtta dagar kan de dyka upp på.. Wiee!

  7. Oj vad skönt att leveransen kom till rätta och visst bör vi alla få en andra chans.

    När jag ser materialet så är jag inte förvånad. Kan tyg hålla för en terrier? Det var alltid svårt med presenter till Terry, men mamma hittade en till slut som hökk i flera år inte så kul men det viktigaste den höll och han gillade den.

    Angående glöggen så får vi bara behålla en flaska, de andra ska bli presenter till hyresgäster. =) Törs inte skriva det eftersom någon brukar kika in hos mig. Så du har fler, jag har bara två.

    • Tyget var tredubbelt och extra starkt men Miss E:s tänder starkare!

      Vilken trevlig present. Då förstår jag antalet. Så du är hyresvärd då förstår jag.

  8. den höll och inte hökk.

  9. Härligt att paketet kom till rätta.
    Nu kan ni njuta av en massa varma drycker.
    Det låter fantastiskt lättsamt och bra med en sån kaffemaskin men jag tror vi hänger fast vid vår espressomaskin ett tag till.
    Jaha så då har ni ännu en trasig leksak….då vet jag att det är meningslöst att köpa en sådan med Vilda i huset.
    Ha en fin dag min vän!
    Kram

  10. Fniss, attans jyckar.. Kan säga att det hänt något här med… stackars, stackars tomten…. Ja, ska nog få till ett inlägg senare. Har ju jobbat denna veckan men är helt slut, ingen ork och ryggen värker suck!

  11. Det var ju bra att paketet kom då, med tiden.
    Konstigt tillvägagångssätt bara, verkar det som.
    Om det är likadant nästa gång så är det ju inte värt att satsa på dom.

    Miss E kan visst allting.
    Det blir en i grad 10 nästa gång ;)

  12. Grattis till det försvunna paketets framkomst! Så gott ni ska ha det nu ett tag… Njut till max!

    Du får nog ha märgben till hundarna, den där sortens leksaker håller inte. Rena fusket, egentligen.

    Hoppas att du får en trevlig fredag!

    • Märgben är nog det enda rätta. I alla fall om man inte ska behöva övervaka Miss E hela tiden.

      Blir nog en god kaffe i kväll eller kanske choklad…

      Trevlig kväll!

  13. Skönt att paketet kom till rätta till slut..

    Vad läskigt med mobilen. Hoppas verkligen allt är som det ska annars så är du en jäkel på att byta abonnemang och sånt utan att egentligen göra nåt ;)

    Hahaha känner igen det där med leksaken. Doris har vissa leksaker hon är jätterädd om. Bl a ikea bollen för den agerar huvudkudde också men andra leksaker ska hon ha sönder på en gång. Leken blir intensiv men kort hihi

    Kramisar

  14. Sätt en lapp så blir det en sjörövarleksak.

    I några sekunder…

  15. Här är de flesta leksaker engångs …

  16. Den höll ju en vecka i alla fall ;)
    Ha en härlig helg!

  17. Jo det där har nog många varit med om i livet! Paket, brev, resväskor och annat som kommit på drift men förhoppningsvis kommit till rätta, förr eller senare. Gärna förr!

    Den typen av hundleksak skulle inte vara många minuter hel i det här hemmet, det kan jag lova! Här är det BARA grejer i rejäl Latex som gäller:D

    • Vi har testat leksaker av Latex men de höll inte många minuter. I forstsättningen ska jag köpa något billigt skräp för håller det ändå inte så…

  18. Man kan undra vad hundleksaker ska vara gjorda utav för att stå pall, det materialet kanske inte är uppfunnet ännu?

    • Det är nog inte det, nej. Så jag köper något billigt nästa gång. Jag menar håller det inte så spelar det ingen roll. Får bli kul för stunden.

  19. Psst! Du, det där är ingen säck – det är en kartong… Men jag lovar att inte skvallra ;-)

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

