Daily Archives: fredag, december 10, 2010

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • kort och bra dag på jobbet
  • några småärenden
  • kamning av hundarna
  • klippning av hundarna – blev så där
  • bakade lussebullar
  • äldsta fröken med sambo på middag
  • skrev några julkort…

…och sedan fick det räcka. Tidigt i morgon…

…så god natt från mig!

Categories: Uncategorized | 7 kommentarer

Före och efter!

Äntligen är Herr Hund och Miss E nyklipta men jag är ändå en smula besviken. Vår frisör hade glömt oss men det blev självklart klippning ändå. Men det medförde att hon var försenad och en smula stressad. Det i sin tur gjorde att deras pälsar fortfarande är lite väl långa. Jag hade nämligen sett fram emot sportig vintersnagg på båda hundarna. Nu blev det inte så även om det självklart är bättre än tidigare!

Categories: Uncategorized | 32 kommentarer

Was up?

Herr Hund och Miss E är hos frisören och under tiden passar jag på att städa. Fast passar på, det låter som om jag gjorde det i smyg! Nej, hellre skulle jag vilja smyga undan från det.

I kväll kommer äldsta fröken med sambo på middag. De ska baka lussekatter tillsammans med yngsta frröken. Helt ok bara jag inte blir inblandad. Är en smula seg och tänker bara slappa när städningen och middagen är klar.

Återkommer med före och efter bilder bilder på våra vetefärgade!

Categories: Uncategorized | 24 kommentarer

En sammanfattning…

…får inleda denna dag för det känns som om jag har några säckar att knyta ihop.

När det gäller vårt paket på villovägar dök det upp i går. Yngsta frökens insidertips visade sig stämma så visst var det Husses paket. Men vart aviseringslapp och annat tagit vägen och varför rutinerna inte fungerade har vi ingen aning om. Några timmar efter yngsta frökens lyckade spaning fick Husse ett mail om att det fanns ett paket till avhämtning. Så nu kan vi njuta av god choklad, gott kaffe och te. Förhoppningsvis går det bättre nästa gång för alla förjänar väl ändå en andra chans.

Förmodligen är allt som det ska med min telefon. Något sms fick jag inte men ett besök på hemsidan och mitt konto visade på att allt såg normalt ut. Förhoppningsvis är det så också. Men vem vet. Man är väl luttrad…

Så över till hundarnas nya leksak. Den inköptes för en vecka sedan och skulle vara mycket tålig och klara av tuffa tag. Miss E har inte fått leka med den själv utan vi har aktiverat henne men så hände något. Det ringde på dörren. Trevligt besök av min svägerska som skulle hämta en parfym som vi köpte på Kastrup. Lite småprat hit och dit. Inte så många minuter alls och så plötsligt!

Så var det med den saken.

Ha en finfin fredag!

Categories: Uncategorized | 38 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare