Daily Archives: lördag, oktober 30, 2010

Plötsligt händer det…

…men inte här!

Så där blev man av med 25 kronor i stället för att räkna sig till miljonärernas skara!

Men jag får väl trösta mig med att choklad är gott och av den varan finns det dubbelt upp. Fast Husse får skärpa sig. Förra lördagen lämnade han chokladet obevakat i drygt en minut. Längre tid än så tog det inte för Herr Hund att sätta i sig mer än halva!  Tur att det inte var mörkt choklad sägar jag bara.

Men blåsta på konfekten blev vi…

Categories: Uncategorized | 20 kommentarer

Höst hos mig

Categories: Uncategorized | 6 kommentarer

Sovmorgon…

…nybakad ostbulle, hett te och en Husse som tog morgonrundan med hundarna.

Så här långt klagar jag inte ;-)

Får se vad jag ska göra av dagen…

Trevlig lördag!

Categories: Uncategorized | 12 kommentarer

Lille kusin…

…är nu firad med pompa och ståt! Lille kusin som igår blev en stor man. Ett år äldre och ett kliv över en nolla.

Men han var glad, glad i hatten som kom på precis när det begav sig.

Själv tror jag att jag var fin i min svarta och mina prickiga. Som inte alls stramade  längre utan tvärtom satt som den skulle. Med andra ord ingen köttbulle.

Det var många glada och fina tal. Speciellt av hustru, mamma och syster. Sedan fanns det några som inte riktigt kunde sluta att prata men den sorten finns alltid. Jag funderade på att säga något för vi har vuxit upp tilsammans men jag avstod och nöjde mig med att svinga en bägare. Nåja, två eller tre om man ska vara petig ;-)

Vi pratade mycket under kvällen och det räckte gott och väl.

Så är det bara med en fin kusin.

God natt och god morgon!

Categories: Uncategorized | 32 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare