Daily Archives: lördag, oktober 23, 2010

Köttbullar med pommes…

…är beställt! Sedan blir det filmvisning på gammal hederlig VHS. Lösgodis därtill och Coca Cola i massor.

Vi har nämligen fått ett ärofyllt uppdrag i dag. Syster min med make ska på stor fest så vi ska vara barnvakter åt lilla söta systerdotter. Den unga damen ska inte bara vaktas, hon ska sova över också!

I två veckor har hon pratat om detta och om hur mycket hon längtar efter yngsta fröken. Sonen ansluter också och kommer hem i kväll. Han skyllde på att han behövde tvätta men jag vet inte om det är lill-kusinen och entrecoten som lockar mer! Tvättar gör han i alla fall själv så hur det nu än är så är han väldigt välkommen hem!

Något säger mig att det blir en livad kväll… 

Categories: Uncategorized | 24 kommentarer

Alla sätt är bra!

Miss E

Herr Hund

Miss E intar som vanligt hur märkliga positioner som helst medan Herr Hund kryper ihop, ibland nästan som en kanelbulle. Han är förresten dålig i magen i dag och vi som får finbesök…

Categories: Uncategorized | 38 kommentarer

Med fara för livet…

Men mamma, ni behövde inte ha något med er…

…(okej, okej, en viss överdrift) tog vi oss hem till äldsta frökens fina lägenhet i västra delarna av farliga staden. Men visst ska det erkännas att även om man inte är rädd så är man inte heller helt trygg. Många med mig känner samma sak och det är inte konstigt alls. Beklagligt däremot att det ska vara så.

Vi fick i alla fall en go’ och trevlig kväll. Någon mystisk gryta blev det inte utan ett säkert kort i form av taco. Husse blev nöjd och vi andra klagade inte utan gott som vanligt och hyfsat nyttigt dessutom.

Sedan kärvde det till sig lite när chokladet kom fram men man fick offra sig. Jag menar mandel och havssalt. Vem tackar nej…

Äldsta fröken ville spela Besserwisser men Husse skylde på någon sorts seghet vilket var en usel undanflykt. Men han fick som han ville så i stället fick man se på Idol. Jag uthärdade även om jag frös om fötterna. Men det löste sig smidigt med gosiga sockar från DUX!

Nej, jag har inte fötterna på bordet i vanliga fall, absolut inte, men det var verkligen kallt. Då ska man beakta att jag fryser inte speciellt lätt. Men fläkten gick på högvarv och det susade i radiatorerna så vaktmästaren får nog kallas in!

Men visst, hade jag velat få upp värmen kunde jag förflyttat mig ut i första hallen!

Men grannarna är känsliga så jag anslöt till sällskapet och musikkarriären fick ligga på is ;-)

Sedan åkte vi hem och kom naturligtvis passande nog ut i ett ösregn…

Ha en fin lördag!

Categories: Uncategorized | 27 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare