Daily Archives: onsdag, oktober 6, 2010

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • jag och nio karlar i badet
  • bra dag på jobbet
  • storhandlade
  • fixade några ärenden
  • nedkortad långrunda
  • irriterad men det lade sig…

…så kvällen blev tämligen lugn.

Nu blir det i alla fall god natt från mig!

Categories: Uncategorized | 8 kommentarer

Jag är irriterad…

…på en del saker som kommit till min kännedom idag.

Vad som irriterar mig är vill jag inte gå in på. Däremot är det irriterande att vara irriterad och det slukar ganska så mycket energi.

Så när en hurtfrisk telefonförsäljare ringde från Fyrklövern och lät som om hon och jag var bästa väninnor hade jag nästan lust att bara lägga på. Men hon fick rabblar upp sitt budskap utan att jag avbröt henne. Faktum är att det lät nästan som om hon läste innantill. Nåja, jag lyssnade tålmodigt och tackade vänligt nej. Då lät hon väldigt irriterad och inte alls så väninnelik på rösten längre.

Det tyckte jag var irriterande!

Jag tror jag behöver ”a nice cup of tea” och det snarast möjligt…

Categories: Uncategorized | 21 kommentarer

Det börjar suga…

…i ”resetarmen” i takt med att resebyråerna låter oss tjuvtitta på ”beach 2011″.

Husse förstår inte alls hur jag kan planera en sådan sak redan nu! ”Vi kom ju precis hem från Kreta!” muttrar han även om det var tre månader sedan.

Men det kan jag för planeringen är liksom halva nöjet. Kanske låter det konstigt men jag gillar att titta på den ena orten efter den andra. Välja land, jämföra olika hotell och liksom bara ha något att se fram emot.

Fast denna gång, om det blir en resa vill säga för det är inte helt säkert, så ska jag försöka fatta ett beslut. Inte vela hit och dit. Även om det berodde på att resan till Egypten ställdes in så hade jag i ärlighetens namn lite svårt att tänka om när vi hamnade i det läget…

Så mycket vet jag i alla fall att långa flygresor är inte min grej även om New York lockar. Nej, det får nog bli någonstans i Europa. Kring Medelhavet eller så… Sicilien igen eller kanske Turkiet. Fast Tunsiens stränder. Utflykt till Kartago…

Ibland undrar jag om man ska åka tillbaka eller minnas en fin resa. Kan det bli lika bra igen?

Men var sak har sin tid! Nu är det min simhall som gäller och dit hittar jag utan större svårigheter ;-)

Ha en fin onsdag!

Categories: Uncategorized | 59 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare